flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Дружківського міського суду Донецької області

26 квітня 2019, 11:00
                            ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                           Наказ Голови Дружківського
                                                                міського суду Донецької області
                                                 №16 від 01.04.2016 року
 
 
Комунікаційна стратегія
Дружківського міського суду Донецької області
 
Вступ
 
В Україні діє система органів, які забезпечують реалізацію принципу верховенства права та права громадян на справедливий суд. Однак основну роль у здійсненні правосуддя відіграють суд як установа і суддя, який безпосередньо вирішує ту чи іншу справу. Для реалізації свого права громадяни звертаються саме до них.
 Історично так склалося, що суди в Україні комунікаційно віддалені від суспільства, від їх основної аудиторії – громадян. Цей інформаційний вакуум спричиняє кризу взаємної довіри суспільства і суддів, робить суди надзвичайно вразливими.   
Комунікаційну стратегію Дружківського міського суду Донецької області  розроблено з метою здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації, вона включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля наближення українського судочинства до європейських стандартів, формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві. 
Комунікаційна стратегія Дружківського міського суду Донецької області розроблена на основі Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії діяльності Ради суддів України, Стратегічного плану розвитку судової влади на 2015- 2020 р.р, рішення ХІІІ з’їзду суддів України від 13 листопада 2013 року «Щодо здійснення функцій судової влади України в умовах судової реформи». 
Зміст і структура Комунікаційної стратегії Дружківського міського суду Донецької області визначені цілями правосуддя, завданнями та повноваженнями суду першої інстанції, ґрунтуються на нормах Конституції України, законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Мадридських принципів щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актів, що регулюють діяльність в судовій сфері.
 
 
 Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
 
Дружківський міський суд Донецької області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.
- у структурі апарату суду консультанти суду, спеціаліст з інформаційних технологій, секретарі канцелярії, судові розпорядники, помічники суддів та секретарі судових засідань, завідувач архівом, секретар друкарка, якими здійснюють керівництво керівник апарату суду та його заступник;
- результатами комунікаційної діяльності суду є інформування громадськості про діяльність суду на офіційному веб-порталі /Судова Влада України/ Дружківський міський суд Донецької області/, виступи в засобах масової інформації тощо;
- у приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, на яких подається інформація для відвідувачів суду. За їх допомого відвідувачі мають можливість ознайомитися з списками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду тощо;
- рішенням зборів суду обрано суддю-спікера.
Дружківський міський суд Донецької області в своєї діяльності прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:
– внутрішній: робота із суддями та працівниками апарату щодо вдосконалення їх комунікативних навиків, облаштування приміщення з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників;
– зовнішній: інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді тощо.
 
Ресурси для здійснення комунікації і проблеми,
які потребують вирішення
 На цей час нагальним є питання забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до приміщень суду.
 Проведення судових засідань у непристосованих приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, іноді створюють проблеми у спілкуванні з відвідувачами.
 Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Діяльність органів судової влади в Україні в останні декілька років перебуває в центрі досить гострих громадських дискусій, основною темою яких залишається ефективність та якість судового розгляду. Під час диспутів використовується різна, часто суперечлива інформація про показники функціонування судових органів. Джерелом такої інформації є, як правило, неофіційні дані про стан здійснення судочинства, що здебільшого мають суб’єктивний характер, адже формуються політиками, засобами масової інформації, зацікавленими особами тощо. Водночас не дають адекватного уявлення про стан здійснення судочинства й дані офіційної статистики, оскільки не відображають ставлення і сприйняття судового розгляду учасниками судових процесів.
 Тому Дружківський міський суд Донецької області постійно наголошує на необхідності врахування обох згаданих факторів: з одного боку, офіційної статистики, що свідчить про навантаження та обсяги роботи суддів та працівників судових органів, а з іншого – реальних потреб громадян, що звертаються до суду і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені строки. Саме тому сьогодні актуалізується використання методологій, що дозволяють визначати якість судових послуг через показники суб'єктивних оцінок судового розгляду особами, що є безпосередніми учасниками процесів. 
 
Мета комунікаційної стратегії
Дружківського  міського суду Донецької області
 
 Метою Комунікаційної стратегії Дружківського міського суду Донецької області є:
·підвищення авторитету судової влади в суспільстві;
·підвищення рівня довіри до суду як органу правосуддя;
    ·надання громадськості інформації про судову систему в цілому та Дружківський міський суду Донецької області зокрема;
·підвищення рівня правової грамотності населення;
·популяризація роботи в суді, насамперед серед молодих юристів.
·оптимізація роботи апарату суду, підвищення ефективності роботи суддів і працівників суду;підвищення обізнаності відвідувачів суду про судові правила і процедури.
 
Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:
§прозорість – висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;
§відкритість – створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;
§партнерство – постійність контактів суду з громадськістю (взаємовідносини);
§відповідальність – за зміст і якість інформації;
§правдивість – надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;
§реалістичність – проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;
§адресність – адаптованість інформації до сприйняття цільовими групами;
§ оперативність – своєчасність інформування громадськості;
§ доступність – лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.
 
Цільові аудиторії комунікаційної діяльності 
Відповідно до мети Комунікаційної стратегії Дружківського міського суду Донецької області її цільовими аудиторіями є: 
1) громадяни: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту; громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);
2) ЗМІ;
3) студенти юридичних факультетів та юридичних навчальних закладів;
4) представники суб’єктів владних повноважень.
5) науковці, адвокати, юристи загалом.
Всі ці групи становлять зовнішню цільову аудиторію, що на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.
До внутрішньої цільової аудиторії належать судді та працівники апарату Дружківського міського суду Донецької області.
 
Форми і засоби комунікації (канали зв’язків)
з цільовими аудиторіями 
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було б обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
1)      проведення опитування громадської думки;
2)      надання інформації через офіційний веб-сайт суду.
3)      розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації запитувачам.
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1)      прес-тури для журналістів (Дні відкритих дверей);
2)      надання інформації через веб-сайт суду
4) застосування прес-конференцій, прес-релізів, інформаційних випусків
5) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
6) організація інтерв’ю з керівництвом Дружківського міського суду.
 
Обираючи засоби зв’язку з зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. 
Велике значення має у формуванні правосвідомості, підвищення рівня загальної правової культури є проведення освітніх заходів з учнями старших класів загальноосвітніх навчальних закладів та професійних закладів 
Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
1)      зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2)      сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій у суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1)      надання інформації через веб-сайт суду;
2)      спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари.
3)      обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо. 
 
Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії
Дружківського міського суду Донецької області
 
Комунікаційна стратегія Дружківського міського суду Донецької області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Дружківського міського суду Донецької області очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.
Громадяни мають сприймати суди як установи, покликані захищати їхні права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Крім того, серед очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії Дружківського міського суду Донецької області можна назвати:
- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової влади.