Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Згідно Закону «Про звернення громадян» всі громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності державних органів чи посадових осіб.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням щодо реалізації законних прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності органів чи установ, до яких ви звертаєтесь.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Результати проведеного аналізу по роботі зі зверненнями громадян у 1 півріччі 2020 року свідчать, що ця робота в суді ведеться на належному рівні, керівництвом суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться відповідна аналітична робота.
У суді створені необхідні умови для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.
Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються у строки, визначені законами. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду та прийняте рішення.
У першому півріччі 2020 року до суду надійшло 2 письмових звернення громадян (за аналогічний період 2019 року на розгляді перебувало 15 звернень), 9 усних і 4 електронні.
Обґрунтовані звернення та скарги не надходили ні у 2020 році, ні у 2019.
Сьогодення диктує нам свої правила та вносить корективи в роботу суду. Так на період введеного карантину в Україні, в суді припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду. Проте Дружківський міський суд Донецької області завжди відкритий для запровадження нових, зручних для громадян технологій. Завдяки сервісу EasyCon кожен зареєстрований в системі громадянин може потрапити на відеоприйом до керівництва суду онлайн, навіть перебуваючи вдома.
В більшості випадків громадяни, звертаючись на особистому прийомі до керівництва суду або з письмовими зверненнями, розраховують на їх особисте втручання в розгляд справи, надання відповідних вказівок, вплив на конкретних суддів та вжиття до них заходів реагування, а також в отриманні юридичних консультацій. Як наслідок, значна частина питань, які порушуються у зверненнях, виходить за межі повноважень, які законом надані керівництву суду.
Слід також виділити як окрему категорію звернень – запити на доступ до публічної інформації, які подаються до суду та розглядаються в порядку та строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації». Протягом звітного періоду на адресу суду надійшло 9 запитів про отримання публічної інформації (за аналогічний період 2019 року таких запитів було 5).
Розгляд звернень про надання доступу до публічної інформації в Дружківському міському суді Донецької області здійснюється у відповідності до вимог законодавства, з дотриманням гарантій забезпечення права на доступ до публічної інформації. Відповіді на запити про доступ до публічної інформації є повними, відмови у задоволенні таких запитів ґрунтуються на вимогах Закону.
Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів державної влади, Дружківський міський суд Донецької області і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян та усуненню причин, що породжують скарги.