flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

1 грудня набрали чинності нові правила ввезення гуманітарної допомоги: що змінилося?

01 грудня 2023, 09:42

1 грудня 2023 року набрав чинності новий Порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 953.

  Чинний механізм пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174, обмежується поданням отримувачем гуманітарної допомоги або його представником (водієм транспортного засобу, на якому доставляється гуманітарна допомога) декларації для митного оформлення товарів як гуманітарної допомоги у пункті пропуску через митний кордон, а для окремих товарів військового призначення – гарантійного листа кінцевого користувача таких товарів (військової частини).

 Щоб запобігти зловживанням, ввезення гуманітарної допомоги за новими правилами передбачає повну цифровізацію пов’язаних з цим процесів:

  • реєстрації на електронній платформі отримувача гуманітарної допомоги, який планує завозити вантаж;
  • формування декларації з унікальним номером, що містить інформацію про товар, його кількість тощо;
  • подання звіту про розповсюдження гуманітарної допомоги організаціями, які її завезли.

   Новим порядком Уряд намагається привести підзаконні нормативно-правові акти у відповідність до Закону «Про гуманітарну допомогу» і повернути процес ввезення гуманітарної допомоги у визначені Законом рамки. Як вихід, волонтерам, які не діють від імені власного фонду чи організації – юридичної особи, доведеться шукати посередника – юридичну особу, яка погодиться взяти на себе відповідальність за всі обов’язки отримувача гуманітарної допомоги щодо виконання вимог нового Порядку.

  Створення особистого кабінету в автоматизованій системі означає реєстрацію в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, при цьому право на формування електронного кабінету, вчинення дій щодо формування декларації, подання звіту мають лише керівники отримувачів гуманітарної допомоги. Фактично, ці дії часто вчиняються іншими уповноваженими особами ГО, БФ – бухгалтерами, юристами тощо. Наразі Міністерство працює над вирішенням цього питання і пропонує, зокрема, надавати права користувача автоматизованої системи нарівні з керівником іншим уповноваженим особам через спеціальну робочу групу при Мінсоцполітики, яка буде «вручну» перевіряти довіреності, статутні документи, що підтверджуватимуть законність представництва інтересів БФ чи ГО.

  Пунктами 13-15 нового Порядку передбачається, що задекларована гуманітарна допомога, щодо якої не подано звіт протягом 90 календарних днів з дати внесення інформації про митне оформлення гуманітарної допомоги за декларацією, вважається такою, стосовно якої відсутні облік щодо отримання та цільового використання, та використаною не за цільовим призначенням, а користувач автоматизованої системи – отримувач гуманітарної допомоги видаляється з Єдиного реєстру та його обліковий запис блокується. Повторна реєстрація, а відтак відновлення діяльності у сфері гуманітарної допомоги, можливі лише через 6 місяців.

 

  Прес-секретар Дружківського міського суду

  Донецької області